Jesteś tutaj: Porady / Jak przygotować produkt do sesji zdjęciowej?

Jak przygotować produkt do sesji zdjęciowej?

Przygotowanie produktów, wykonanych z różnych materiałów

Każdy produkt ma swoją charakterystykę (cechy fizyczne, to jak jest zbudowany gabarytowo i z jakiego materiału/połączenia materiałów: guma, plastik, metal, drewno, chrom, szkło, materiał/tkanina itp.). Ubrania należy np. wyprasować przed przystąpieniem do ich fotografii. A to, czy zrobi to fotograf, czy klient jest już do uzgodnienia (od tego również będzie zależeć cena wykonania fotografii, kluczowy jest tu sposób dostarczenia oraz to, czy klient ma na to czas, czy woli zapłacić za prasowanie ubrań fotografowi).

Gdy w produkcie pojawią się kable np. jeśli jest to lampa (lub produkty to po prostu kable z różnymi końcówkami), które w pudełku/opakowaniu naturalnie są zawinięte oraz spięte. Do zdjęć należy je wyprostować za pomocą ciepła (tą czynność akurat wykona fotograf w swoim atelier bez dopłaty).

Ważną rolą dla klienta jest przygotowanie samego produktu. Należy go dobrać jak najlepiej bez uszkodzeń, tudzież bez innych ubytków. Produkt musi być kompletny i złożony w całość, chyba że uzgodnimy wcześniej inaczej! Niestety fotograf nie będzie np. składał mebli, co myślę, że jest zrozumiałe, mimo szczerych chęci. Ponieważ więcej czasu zostało by stracone na coś, co może wykonać Twój pracownik taniej i szybciej, z racji tego, że jest fachowcem w danej dziedzinie.

Produkty drewniane - warto przyłożyć się w czasie wyboru produktu. Jako, że drewno w kawałku powoduje, że każda sztuka jest unikatowa,  dzięki jego strukturze (słoje) warto wybrać sztukę, która ma przyjemną wizualną fakturę.

Natomiast produkty szklane, czy chromowane należy wypolerować i usunąć wszelkie drobinki kurzu przed przystąpieniem do zdjęć, czym zajmie się już fotograf w swoim studio fotograficznym. gdybyśmy zrobili to wcześniej, po drodze w trakcie dostarczania, pakowania i tak produkt złapał by jakiś kurz, ktoś zostawił na nim kilka odcisków palców. Dlatego, warto się konsultować w sprawie przygotowania produktu/produktów, aby nie dublować niepotrzebnie pracy.

 

Przygotowanie produktów do wysyłki

Przed zapakowaniem produktów proszę upewnić się ponownie, czy są kompletne i nieuszkodzone (np. etykieta nie może być zadrapana, z bąblami i przesunięciem). Bardzo ważne jest, by produkty zostały odpowiednio zabezpieczone, aby podczas drogi nie zostały zniszczone przez osoby trzecie. Paczki proszę wysyłać wyłącznie przesyłkami rejestrowanymi oraz ubezpieczonymi (preferowany kurier).

 

Przedmioty wielkogabarytowe

W przypadku, gdy do sfotografowania mamy przedmioty o znacznych gabarytach jak np. meble, samochody. Warto na sesję fotograficzną umówić się u producenta w magazynie/hali/innym zadaszonym pomieszczeniu z dostępem do prądu i możliwością swobodnego przestawiania przedmiotów. Jesteśmy w stanie stworzyć studio na miejscu u klienta. Przedmioty powinny być czyste, bez plam, kurzu oraz kompletne, złożone w całości przed przybyciem fotografa na miejsce, aby mógł natychmiast, sprawnie rozpocząć pracę.

 

Przygotowanie pomieszczeń do fotografii wnętrz

Należy przyłożyć wszelką staranność w czasie przygotowywania pomieszczenia. Od czystości do ułożenia drobiazgów. Aparat fotograficzny wyłapie wszelką niedoskonałość (opalcowane szklane powierzchnie, kurz, nieład). Warto pamiętać, że jeżeli zależy nam na pięknych magazynowych zdjęciach, pomieszczenia nie powinny być również przeładowane przez wiele przedmiotów, które mogą przytłaczać całość kompozycji.

 

Zakończenie - dlaczego warto przyłożyć się do przygotowania produktu?

Fotografie oczywiście w procesie końcowym, czyli tzw. post produkcji, zostaną dopieszczone graficznie, a wszelkie skazy zostaną usunięte. Natomiast samo odpowiednie przygotowanie produktów wpływa znacząco na czas pracy późniejszej i cenę zdjęcia (np. za prasowanie ubrań należy dopłacić 5zł/1szt.). Więc aby otrzymać perfekcyjny wygląd finalny produktu na zdjęciach, warto przyłożyć się do przygotowania produktów. Dzięki odpowiedniej logistyce cały proces fotografii będzie wydajniejszy, a zatem drogi kliencie zdjęcia zostaną zrealizowane w krótszym czasie i bez dodatkowych kosztów.
 


Artykuł napisany przez: Katarzyna Smykała, ProShoot.pl (c) | 05.01.2018r.